Techpijler is ontstaan vanuit 6 kernbehoeften binnen de Nederlandse industrie, elk vertegenwoordigd door een pijler. Het gaat om:

  • Techhulp (forum)
  • Storingen (hulp op afstand bij stilstand)
  • Vraag en aanbod (marktplaats)
  • E-learning (online trainingen)
  • Bedrijf en zzp (vraag en aanbod van werk)
  • Stap in de techniek (niet-technici enthousiasmeren voor een baan in de techniek)

Techpijler maakt het voor monteurs mogelijk om online een storing te plaatsen en direct hulp te krijgen van aanwezige storingstechnici om productiestilstand te verkorten. Ook kunnen de leden kennis delen via het forum en vanachter hun computer kennis opdoen met korte, praktische trainingen in meer dan 35 talen.

Het verdienmodel achter ‘Techpijler’ zijn de abonnementsvormen. Met een gratis account is er volledige toegang tot de pijlers ‘Techhulp forum’ en ‘Stap in de techniek’, en deels tot ‘Vraag en aanbod’. Aan de overige pijlers hangt een prijskaartje. Wel is er voor iedereen een gratis proefperiode van een week voor de betaalde pijlers.