In een Duitse zoutmijn is een 2,2 km lange transportband in bedrijf die zout vanuit de mijn naar de opslagplaats transporteert. De band is geïnstalleerd in een bergachtig landschap en is voorzien van diverse bochten. De band was vanuit de fabriek al voorzien van stuursystemen in het bovenpart om er voor te zorgen, dat deze niet ontspoort. In de praktijk bleek echter, vooral bij nat weer dat deze stuursystemen onvoldoende werkten.
De zoutmijn had op een andere transportband al goede ervaringen met een CEN-TRAX stuursysteem in het onderpart en heeft daarop aan Schulte Strathaus GmbH (de Duitse partner dealer van de TBK Group) gevraagd of CEN-TRAX de band in het spoor kon houden. Vervolgens is de band in zowel het boven- en onderpart voorzien van CEN-TRAX stuursystemen type SK en SKO. Omdat in de bochten de lagers van de rollen die in het stuursysteem zijn gemonteerd niet alleen radiaal maar ook axiaal worden belast zijn de rollen voorzien van dubbelrijige tonlagers. De rollen zijn bekleed met een antistatische en vlamvertragende rubber bekleding die d.m.v. autoclaaf vulkanisatie is opgebracht.
Sinds de montage van de CEN-TRAX stuursystemen vliegt de band niet meer uit de bocht en houdt ook hier CEN-TRAX de band in het juiste spoor.