Met de installatie van de Moduflex V650F/40 is het een feit. TBMA heeft de langste scheepsbeladingsbalg geleverd in de rijke geschiedenis van Moduflex beladingsbalgen. In opdracht van een wereldwijde speler op het gebied van systemen voor op- en overslag voor o.a. cement, vliegas en alumina, is er een speciale scheepsbeladingsbalg gebouwd voor het laden van open- en dichte schepen met cement met een temperatuur van 95ºC. De moeilijkheid in deze applicatie was het grote verschil in uitvoering van de te beladen schepen. Deze variëren in capaciteit van 5.000 tot 50.000 ton en zijn uitgevoerd als open- of gesloten (tanker)schip. Naast de uitdaging van een zeer grote spreiding in laaddiepte, vroegen deze twee scheepstypes ook ieder om een specifieke beladingsuitloop. Een bijkomend probleem was het grote getijde verschil op de locatie. Dit alles heeft geresulteerd in een hittebestendige laadbalg met een slag van 21,5 meter en een totaal uitgestrekte lengte van ruim 28,5 meter. Om beide type scheepstypen te kunnen beladen, zijn er twee verwisselbare uitlopen geleverd. Eén voor het aansluiten op de mangaten van tankerschepen en eén uitloop met stofrok voor belading van conventionele, open schepen. De beide uitlopen kunnen worden aangesloten op het centraal stofafzuigsysteem van het beladingssysteem. Zo kunnen alle schepen stofvrij worden beladen met een max. capaciteit van 1.200 t/uur !! In dit geval kunnen we rustig stellen dat formaat er wel degelijk toe doet !