Voor een serviceafdeling is leverbetrouwbaarheid en het (snel) beschikken over kwalitatief hoogwaardige maakonderdelen een must. De waarde van betrouwbare toeleveranciers is het afgelopen jaar meer dan ooit duidelijk geworden. Terwijl de pandemie een enorme impact op de wereldhandel, transport en logistiek had (en heeft), kwam Van Beek er relatief ongeschonden vanaf.
We deden gelukkig al veel zaken met lokale en regionale toeleveranciers. Toen een leverancier in Italië te maken kreeg met een verplichte fabriekssluiting, was dat voor ons dan ook niet direct reden tot paniek. Wél werd de procesmatige afhankelijkheid van onze toeleveranciers duidelijk, toen er geen motoren meer uit de Italiaanse fabriek kwamen. Gevolg? Oplopende levertijden, tot aan de dag van vandaag.
Hierdoor komt ook onze eigen productie onder druk te staan. Nu kunnen wij wel roepen dat we naar een ander gaan, maar die missen vaak de expertise. We weten wat we aan onze leveranciers hebben. Het gaat vaak om zakenrelaties van tientallen jaren, de meeste zien we ook echt als partners. Ze maken onderdelen voor ons die nodig zijn voor het productieproces, hebben de expertise die wij van onze toeleveranciers verwachten en, niet minder belangrijk, ze leveren Van Beek-kwaliteit.