Kunstmatige intelligentie kan niet zonder de mens

icon.highlightedarticle.dark Automatisering
44 bekeken Laatste wijziging: 8 mei 2023
Article image of: Kunstmatige intelligentie kan niet zonder de mens

Onderzoek laat zien dat negen op de tien werknemers (87%) inzien dat kunstmatige intelligentie (AI) een bijdrage kan leveren aan de productiviteit en het productief blijven. Tegelijk geeft acht op de tien (81%) aan dat ze een mix van AI en menselijke interactie prefereren.

Het wereldwijd door Lenovo uitgevoerde onderzoek laat verder zien dat 91% van de 12.000 ondervraagde werknemers meent productiever te zijn als hun professionele IT-problemen vlot uit de wereld worden geholpen. IT-ondersteuningsdienst Premier Support Plus trekt hieruit de conclusie dat een efficiënt en effectief IT-ondersteuningssysteem onontbeerlijk is om de generatie hybride arbeidskrachten slagvaardig te maken en houden.

Kort gezegd: digitale transformatie is noodzaak om bedrijven toekomstbestendig te maken, maar AI zonder menselijke ondersteuning gaat niet werken. De kracht van kunstmatige intelligentie op automatiseringsvlak zit onder meer in voorspellende analyses waarmee problemen preventief opgespoord kunnen worden, en sneller herkend en dus aangepakt kunnen worden.

Blijf op de hoogte en mis geen artikel

Inschrijvenicon.arrow--dark