De website van CenTrax is voorzien van een nieuw jasje en verwoordt nog beter wat CenTrax voor u kan betekenen.
Robert-Jan Budding, marketing consultant, nam de oude website onder handen en wist de juiste vertaalslag te maken: “De nieuwe website is een logische opvolging van antwoorden op vragen die onze klanten hebben. De site is nu voorzien van een gevarieerde, informatieve mix van tekst, beeld en video.”
Aan de hand van een uitgebreide bibliotheek met actuele case study’s, blogs en documentatie krijgen bezoekers van de website antwoord op al hun vragen. Ook is het voortaan mogelijk om met één klik op de knop een gratis inspectie te regelen om de oorzaken, gevolgen en mogelijke oplossingen in kaart te brengen. De website geeft helder inzicht in wat scheefloop nu eigenlijk precies is, belooft dat CenTrax de ideale partner is om het probleem van scheefloop op te lossen én levert daar bewijs voor.
Case study’s en blogs
Zo zoomen meerdere case study’s in op uitdagende projecten bij klanten rondom scheefloop, die dankzij CenTrax stuurrollen verholpen zijn. Denk dan onder meer aan trouwe relaties als ArcelorMittal, de grootste staalproducent van de wereld, en RWE, het moederbedrijf van Essent. Budding: “Daarnaast geven we tips en gaan we veel en divers bloggen over nieuws: van accountmanagers, die vertellen wat ze allemaal tegenkomen, tot aan distributeurs, die de lezer een inkijkje geven in hoe andere werelddelen met scheefloop omgaan.” Bovendien is het wereldwijde distributienetwerk in kaart gebracht, kunnen geïnteresseerde distributeurs zich melden en zorgt het eenmalig inschrijven op onze nieuwsbrief ervoor, dat je altijd op de hoogte blijft van de laatste tips om scheefloop op te lossen.
Waardevolle content
Budding gelooft in de kracht van inbound marketing. Hij gebruikte deze uit Amerika overgewaaide marketingfilosofie om de nieuwe website vorm te geven. Inbound marketing richt zich op het efficiënt aanbieden van waardevolle content voor een specifieke doelgroep, waardoor vraag en aanbod elkaar eenvoudiger weten te vinden. Volgens de marketing consultant is het belangrijk dat je empathie hebt met je doelgroep, dat je weet waar ze wakker van liggen en welke vragen ze stellen. “Onze klanten vragen zich af hoe scheefloop ontstaat en hoe snel het opgelost kan worden. Het probleem is namelijk groter dan alleen een transportband die scheefloopt. Het verstoort het hele productieproces en vervuilt de omgeving, doordat er materiaal van de band afvalt”, stelt Budding
‘Don’t make me think’
Een logisch opgebouwde navigatiestructuur en de kunst van het weglaten zorgen voor een rustige, niet-schreeuwerige website. Hierdoor worden bezoekers op het juiste moment geïnformeerd: soms tekstueel, soms met afbeeldingen en soms met versterkende video’s. “Een veelgemaakte fout is dat veel websitebouwers een site vaak té complex maken. Ze gaan te veel de diepte in en passen te veel design toe. Maar een bezoeker heeft maar heel weinig tijd en wil geen seconde nadenken over de website. Anders loop je het risico dat een potentiële klant vroegtijdig afhaakt. Het criterium om een website te beoordelen is dan ook Don’t make me think.”, aldus Budding.