Geha en Laverman, twee belangrijke spelers in slijttechniek, hebben op 8 augustus jl. besloten intensief te gaan samenwerken. Deze bundeling van krachten vormde voor de Zweedse staalgigant SSAB de aanleiding een meerderheidsaandeel in deze combi te verwerven. Dat beide bedrijven beschikken over goede naam en faam blijkt wel uit het feit dat het ‘nieuwe’ bedrijf geen bijzonder vernieuwende naam krijgt maar Geha Laverman gaat heten, met ‘Hardox Wearparts Center’ als onderschrift. Geha en Laverman leverden afzonderlijk een breed scala aan producten dat overeenkomstig was maar wel naadloos aansloot; die synergie zorgt ervoor dat Geha Laverman nu als Hardox Wearparts Center een ‘one-stop-shop’ wordt voor alle mogelijke onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage. Erik Bloot, directeur van Laverman: “Twee namen in plaats van één maakt je als bedrijf niet gelijk twee keer zo groot maar de bundeling van onze krachten verstevigt onze positie op de markt. Onze klanten zullen in eerste instantie weinig van het samengaan merken”. “De kracht van onze bedrijven zit bij onze mensen. Toch voorzie ik dat binnen enkele maanden ons nu tweeëntwintig koppig verkoop- en service apparaat de klanten nóg beter, nóg sneller, dus nóg efficiënter kan helpen”; aldus Geha directeur Theo van Schie. Erik Bloot vervolgt: “Naast de verbreding en de voorraad van ons leveringsprogramma heeft onze samenwerking ook een positieve invloed op de logistieke capaciteit van het bedrijf”. Chris van Beurden, vice president van SSAB’s Wear Services EMEA, ziet de investering in Geha Laverman als een onderdeel van de strategie om de marktpositie van Hardox Wear Parts Services in Europa te verbeteren. “Geha Laverman heeft haar klanten veel te bieden en heeft een enorm ruime expertise in huis”; stelt Van Beurden, “Het geeft ons de mogelijkheid om daarmee onze aanwezigheid in dat deel van Europa te versterken!” Geha Laverman is nu de grootste van de meer dan honderd Hardox Wearparts Centers in 40 verschillende landen.

Geschreven door