Home
BLIJF OP DE HOOGTE
Meld u nu aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
Uw adres wordt nooit aan derden doorgegeven.
Lees onze privacyverklaring.

       

Expertise

Voeg uw bijdrage toe
Beladingsbalg
Selecteer
Zoek

Kennisbijdragen

Heeft u een kennisbijdrage voor deze pagina?  Voeg toe

Artikelen

Heeft u een artikel voor deze pagina?  

Bedrijven

BOS NederlandJansen&HeuningLDL Bulkhandling BV
LeBlansch Bulkhandling Equipment B.V.Polem BVSmits Proces Techniek
Surplus Select - used machineryTBMA Europe B.V. -- TBMA België BVBA
Wilt u uw bedrijf ook hier vermelden?  Voeg toe of  

Productnieuws

ATEX zone 21 gecertificeerde beladingsbalgen Torex Bellojet zone 21
ATEX zone 21 gecertificeerde beladingsbalgen
Torex Bellojet zone 21 Binnen de WAM Group worden sinds jaar en dag beladingsbalgen geproduceerd onder de naam Torex. Torex is wereldwijd een marktleider als het gaat om aantallen en kwaliteit en breidt haar productgamma uit met Atex zone 21 gecertificeerde beladingsbalgen. De productcontactdelen kunnen worden uitgevoerd in normaal staal, Hardox, RVS 304 en RVS 316. De balgen kunnen worden uitgevoerd in Neopreen Hypalon met speciale antistatische coating of in antistatisch en voedingsmiddelen geschikt Polyester en geschikt om in te zetten voor warme (+80ºC) en koude (-40ºC) producten. Deze eigenschappen maken de beladingsbalgen van Torex zeer geschikt om in te zetten in onder andere de chemische en petrochemische industrie. Bellojet® ATEX beladingsbalgen zijn geschikt voor: - ATEX zone 20/22 of 20/21 - Slijtende materialen - Voedingsmiddelen - Zuren, oplosmiddelen, oxidizers - Hete of koude omgevingen en producten - Drukverschilmeting over het ingebouwde filter
14-01-2013  |  2879x  |  Productnieuws  | 
Nieuw van WAM: TR Beladingsbalg positioneerder Sneller laden van tankwagens open wagens of treinwagons
Nieuw van WAM: TR Beladingsbalg positioneerder
Sneller laden van tankwagens open wagens of treinwagons Dat kan met de TR Beladingsbalg positioneerder. Een standaard beladingsbalg kan horizontaal worden verplaatst bij het beladen van een truck of wagon. De positioneerder maakt het de chauffeur mogelijk in de aangegeven laadzone te stoppen zonder zich zorgen te maken of hij in het midden staat. De beladingsbalg wordt eenvoudigweg van links naar rechts gereden om boven het mangat te komen. De TR Beladingsbalg positioneerder bestaat uit een ophangframe met een inloop van Ø 300mm in het midden. Onder het frame hangt een trechter welke, aangedreven door een elektromotor, met 4 wielen in een rails loopt. De inloop is voorzien van nylon borstels. Deze borstels drukken tegen de afdekplaat van het frame en dienen als stofafdichting. De trechter kan in lengterichting over maximaal 2 meter verreden worden. Onder de trechter kan een beladingsbalg voor open wagens of tankwagens gemonteerd worden. Technische eigenschappen en voordelen • Inloopdiameter 300mm • Ophangframe
12-08-2011  |  3570x  |  Productnieuws  | 
Draadloze bediening op Torex beladingsbalgen
De Torex beladingsbalgen zijn nu ook beschikbaar met een draadloze bediening. U heeft in dit geval geen peer meer nodig om het geheel te bedienen. De draadloze bediening kan gebruikt worden op de balgen voor open en gesloten vrachtwagens, voor beladen op storthopen en voor het beladen van schepen. Ze kunnen zowel op de Atex als op de niet Atex balgen worden toegepast, en werken voor lengtes van 0.5 meter tot 20 meter lengte. Deze verdere ontwikkeling toont waar TOREX naar toe wil een stevige balg, waar het verbruik van wisselstukken merkelijk lager ligt dan dat bij collega`s. Wereldwijd zijn er al meer dan 10.000 balgen van Torex in gebruik. Torex wordt verdeeld door WAM BHM.
16-01-2009  |  1916x  |  Productnieuws
Laat meer zien
Heeft u productnieuws voor deze pagina?  Voeg toe

Whitepapers

Heeft u een whitepaper voor deze pagina?  Voeg toe

Productbeschrijvingen

Heeft u een productbeschrijving voor deze pagina?  Voeg toe

Fotoverslagen

Heeft u een fotoverslag voor deze pagina?  Voeg toe
PROCES MEDIA
Solids Processing Fluids Processing MB Maintenance SchuettgutPortal
Ontvang onze nieuwsbrief
Nieuwsbrief archief
Volg ons
Linked
Service en contact
ContactDisclaimerPrivacyAdverterenInloggen controlpanel